مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مهر 1401 ساعت 09:072022-10-19پزشكي

توجه به اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامتی ضروری ست


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بر لزوم اصلاح الگوی تغذیه و کاهش مصرف قند، نمک و چربی در سبد غذایی خانواده ها تأکید کرد و گفت: بزرگسالان مبتلا به دیابت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، رضا محمدی بر لزوم اصلاح الگوی تغذیه و کاهش مصرف قند، نمک و چربی در سبد غذایی خانواده های ایرانی تأکید کرد و گفت: بر اساس گزارش های سازمان جهانی بهداشت، حدود نیمی از افرادی که هرساله به دلیل قند خون بالا فوت می کنند کمتر از 70 سال سن دارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: بزرگسالان مبتلا به دیابت، 2 تا 3 برابر بیشتر از افراد دیگر در معرض سکته قلبی و مغزی قرار دارند.

محمدی افزود: با توجه به افزایش روزافزون بیماری دیابت، اضافه وزن و چاقی به تأمین کمتر از 5 درصد انرژی روزانه با قندهای ساده تأکید شده است.

علاقه خاص ایرانی ها به سم سفید! وی با تأکید بر لزوم کاهش مصرف نمک در سبد غذایی خانوارها اظهار داشت: حداکثر میزان مصرف روزانه نمک برای هر نفر باید 5 گرم (معادل یک قاشق مرباخوری) باشد، در صورتی که مصرف نمک در خانوارهای ایرانی 2 تا 3 برابر این مقدار است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه حدود 33 درصد از بزرگسالان به فشارخون بالا مبتلا هستند (یعنی یک نفر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامتی ضروری ست

توجه به اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامتی ضروری ست