مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مهر 1401 ساعت 11:022022-10-19اقتصادي

رشد 32 درصدی پرداخت زکات در استان قزوین


مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در نیمه نخست امسال 24 میلیارد تومان زکات جمع آوری شده و نسبت به سال گذشته 32 درصد رشد داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، ناصر ظاهری در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان قزوین که در حسینیه شهدای روستای شیداصفهان برگزار شد، بیان کرد: اشتراکات زیادی بین اقامه نماز و پرداخت زکات وجود دارد و این در جای جای قرآن به این موضوع اشاره شده است و زکات هم مانند نماز واجب و فریضه الهی است.

  وی ادامه داد: روستای شیداصفهان که این برنامه به همت و تلاش اهالی روستا برگزار شده، دارای 4 هزار نفر جمعیت و دو هزار و 300 هکتار زمین کشاورزی و بیش از یک هزار هکتار باغات آن است که میزان پرداخت زکات واجب و مستحبی این روستا در نیمه نخست سال جاری 620 میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: بخش قابل توجهی از هزینه های احداث حسینیه روستای شیداصفهان، خانه بهداشت، مدرسه و راه های این روستا از محل زکات تامین شده است.

وی تصریح کرد: استان قزوین 820 روستا و 29 شهر دارد که از مجموع 849 روستا و شهر مشمول زکات فطریه، 637 روستا و شهر زکات فطریه پرداخت کرده اند.

ظاهری گفت: همچنین در 6 ماهه نخست سال جاری تعداد 600 روستا و شهر مشمول زکات واجب و مستحبی بودند که 310 روستا و شهر زکات واجب و مستحب خود را پرداخت کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 32 درصدی پرداخت زکات در استان قزوین

رشد 32 درصدی پرداخت زکات در استان قزوین