مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مهر 1401 ساعت 11:522022-10-19پزشكي

راه های انتقال بیماری وبا را بشناسیم


وبا یک عفونت اسهالی حاد است که به دنبال آب یا غذای آلوده به باکتری ویبریوکلرا ایجاد می شود، این بیماری با دسترسی ناکافی به آب آشامیدنی ایمن و سیستم جمع آوری فاضلاب نامناسب ارتباط دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، بیشترین موارد ابتلا به بیماری وبا مربوط به دو قاره آفریقا و آسیا است و درمان صحیح و مناسب می تواند میزان کشندگی بیماری را حتی به کمتر از یک درصد کاهش دهد.

با توجه به اینکه شایع ترین راه انتقال بیماری وبا از طریق افراد مبتلا،آب، سبزی و میوه آلوده است، با رعایت نکات ساده بهداشتی از جمله شست و شوی صحیح دست ها، میوه ها و سبزی ها، بیماری وبا به آسانی قابل پیشگیری است.

میکروب وبا از طریق خوردن آب آلوده پس از عبور از معده در روده تکثیر پیدا کرده و موجب ترشح سم توکسین و افزایش دفع آب و املاح از دیواره روده می شود که با علامت اسهال همراه است، بنابراین میکروب از طریق مدفوع انسان در محیط پخش می شود و آب و غذا را آلوده می کند.

منابع شایع بیماری وبا عامل بیماری وبا در آب، محیط های مرطوب، میوه و سبزی، صدف دریایی و گوشت زنده می ماند، اما تحمل چندانی نسبت به خشکی و نور آفتاب ندارد و با جوشاندن آب به مدت یک دقیقه از بین می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه های انتقال بیماری وبا را بشناسیم

راه های انتقال بیماری وبا را بشناسیم