مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مهر 1401 ساعت 12:122022-10-19سياسي

استفاده تنها پنج درصد از مردم از یارانه پنهان انرژی


برابر دیدن تمام مشترکان خانگی، عدالت را محقق نمی کند در حالی که تعرفه گذاری پلکانی گاز خانگی به عدالت نزدیک تر است.

جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره اجرای طرح تعرفه گذاری پلکانی برای گاز مصرفی خانوارها جهت جلوگیری از هدر رفت انرژی گفت: با توجه به مصرف بی رویه گاز تعرفه خانوارهایی که بیش از حد نرمال گاز مصرف می کنند، باید بیشتر شود به این صورت که هزینه گاز بر اساس مصرف خانوارها به صورت پلکانی و تصاعدی بالا برود.

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در ادامه خاطر نشان کرد: اینکه بخواهیم تعرفه گاز را برای همه مردم به طور تساوی ببینیم کار اشتباهی است.

در مجلس و لایحه بودجه 1401 تعرفه گذاری پلکانی انرژی مصوب شده تا برای کسانی که مصرف پایینی دارند مشوق هایی در نظر گرفته شود و تعرفه انرژی کسانی که بیش از حد مجاز و بالاتر از سقف تعیین شده گاز، آب، برق مصرف می کنند هم به صورت پلکانی محاسبه شود.

رشیدی کوچی ضمن تاکید بر اینکه برابر دیدن تمام مشترکان خانگی، عدالت را محقق نمی کند در حالی که تعرفه گذاری پلکانی گاز خانگی به عدالت نزدیک تر است، افزود: درصد کمی از مردم مرفه بیشترین یارانه پنهان حوزه انرژی را به دلیل مصرف بالایی که دارند به خودشان اختصاص می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده تنها پنج درصد از مردم از یارانه پنهان انرژی

استفاده تنها پنج درصد از مردم از یارانه پنهان انرژی