مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مهر 1401 ساعت 12:172022-10-19پزشكي

خودکفایی در تولید 1600 کالای تجهیزات پزشکی/ 40 درصد تجهیزات پزشکی مصرفی داخلی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه نشست با تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، کلینیکی، بیمارستانی و صنایع وابسته با ذکر این نکته که ما در 1600 قلم کالا خودکفا، که در 500 مورد آن جزو سرآمدها هستیم، اظهار کرد: در علم پزشکی، متخصصان بسیاری در رشته ها و تخصص های مختلف عرصه های پزشکی و مهندسی در کنار هم در جهت تولید بهترین محصول تلاش می کنند.

روح الله مزینانی افزود: بیش از 7 هزار ایندکس کالایی با 360 هزار  IRC  در حوزه تجهیزات پزشکی در سطح کشور داریم که کمک بزرگی به حوزه سلامت می کند و از این تعداد در 240 هزار مورد تولید محصول در داخل کشور داریم و در کنار آن هنوز واردات 120 هزار مورد در حوزه سلامت اعلام می کنیم و می خواهیم به سهم خودمان در مسیر تحقق شعار سال نقش آفرین باشیم.

مهندس مزینانی گفت: مهمترین اقدام صورت گرفته در یک سال اخیر بحث برچسب گذاری و اصالت محصول بوده تا میزان تولید داخل و صادارت محصول ایرانی به خارج از کشور افزایش یافته و واردات محصولات خارجی به داخل کشور نیز کاهش یابد.

وی افزود: در خصوص تأمین نرخ ارز تجهیزات پزشکی در راستای اجرای قانون بودجه سال 1401 زیر ساخت مناسبی صورت پذیرفته و در جلسات مختلف در این خصوص بر رعایت برچسب گذاری و اصالت تأکید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودکفایی در تولید 1600 کالای تجهیزات پزشکی/ 40 درصد تجهیزات پزشکی مصرفی داخلی است

خودکفایی در تولید 1600 کالای تجهیزات پزشکی/ 40 درصد تجهیزات پزشکی مصرفی داخلی است