مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مهر 1401 ساعت 13:222022-10-19بين الملل

چه کشورهایی از موضع ریاض در اوپک پلاس حمایت کردند؟


در بحبوحه تشدید تنش میان آمریکا و عربستان سعودی و تاکید واشنگتن بر ضرورت بازنگری در روابط با ریاض، 16 کشور از موضع عربستان سعودی در سازمان اوپک پلاس و تصمیم این سازمان در کاهش تولید نفت حمایت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، در شرایطی که غرب به دلیل جنگ اوکراین در بحران سوختی به سر می برد، موجب عصبانیت آمریکا از دولت سعودی به عنوان یکی از تأثیرگذارترین اعضای اوپک پلاس شده است و ریاض را به حمایت از عربستان سعودی در واشنگتن، دوشنبه پیش (17 اکتبر)، طی پستی در توییتر از تصمیم جدید اوپک پلاس در خصوص تولید نفت حمایت و تاکید کرد که عربستان سعودی روابط با ایالات متحده را راهبردی و در خدمت منافع مشترک هر دو کشور می داند.

  این سفارتخانه تاکید کرد که کاهش تولید نفت یک تصمیم اقتصادی است نه سیاسی.

  در همین روز، شش کشور عربی دیگر نیز از تصمیم جدید اوپک پلاس و موضع ریاض در خصوص آن، حمایت کردند و پس از آن کشورهای دیگری نیز به جمع حامیان موضع ریاض در اوپک پلاس پیوستند و شمار کشورهای حامی ریاض در این مسأله به 16 کشور رسید.

عمان وزارت خارجه عمان نیز طی بیانیه ای اعلام کرد که مسقط از تصمیم اوپک پلاس در خصوص کاهش جزیی تولید نفت حمایت می کند و این تصمیم مبتنی بر ملاحظات اقتصادی و داده های عرضه و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کشورهایی از موضع ریاض در اوپک پلاس حمایت کردند؟

چه کشورهایی از موضع ریاض در اوپک پلاس حمایت کردند؟