مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مهر 1401 ساعت 15:022022-10-19پزشكي

علائم شایع آنفلوانزای فصلی را بشناسید


متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری با اشاره به علائم شایع آنفلوانزای فصلی، درباره روش های تشخیص آنفلوانزا از کرونا و سرماخوردگی توضیحاتی ارائه کرد.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنبم، دکتر منیژه دزفولی نژاد با بیان این که آنفلوانزا هرسال در فصول سرد شایع می شود؛ اظهار کرد: آنفلوانزایی که شایع شده به عنوان یک همه گیری در نظر گرفته نمی شود و یک بیماری فصلی است.

وی درباره علائم شایع بیماری آنفلوانزا افزود: علائم بیماری به نحوی است که بیمار به طور ناگهانی دچار تب و بدن درد می شود و به تدریج علائم دیگری نظیر سردرد، درد حدقه چشم و گلودرد غیرچرکی بروز می یابد؛ همچنین ممکن است در برخی موارد فرد دچار کمی آبریزش بینی و سرفه های خلط دار شود.

دزفولی نژاد درباره روش تشخیص آنفلوانزا از کرونا تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به شیوع بیماری کرونا و شباهت علائم کرونا و آنفلوانزا، تشخیص افتراقی این دو بیماری بدون انجام تست امکان پذیر نیست.

مدت زمان انتقال بیماری چند روز است؟وی تأکید کرد: فرد مبتلا به بیماری کرونا تا 7 روز و بیمار مبتلا به آنفلوانزا در حدود چهار تا پنج روز می تواند ناقل بیماری باشد؛ اگر فردی دچار علائم مذکور شود و بیماری زمینه ای نظیر دیابت، فشار خون، بیماری های ریوی، قلبی، کلیوی و نقص ایمنی نداشته باشد جای نگرانی نیست و بین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم شایع آنفلوانزای فصلی را بشناسید

علائم شایع آنفلوانزای فصلی را بشناسید