مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مهر 1401 ساعت 23:022022-10-19فرهنگي

چهارمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن خراسان شمالی برگزار می شود


معاون گردشگری و سرمایه گذاری خراسان شمالی گفت: چهارمین دوره جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن صبح فردا در شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی، ابوالفضل اسماعیلی با اعلام خبر برگزاری چهارمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن، اظهار کرد: این جشنواره به میزبانی روستای تازه قلعه از توابع غلامان شهرستان راز و جرگلان برگزار خواهد شد.

وی گفت: اسب اصیل ترکمن به گواه بسیاری، هویت آن متعلق به خراسان شمالی است و شهرستان راز و جرگلان از مناطق مهم پرورش اسب اصیل ترکمن در استان به شمار می رود.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری خراسان شمالی افزود: قوم ترکمن و دیگر اقوام خراسان شمالی از قدیم الایام، به واسطه خاستگاه فرهنگی، علاقه ذاتی و دلبستگی درونی به پرورش اسب داشته اند و به خصوص در مراسم و مناسبت های فرهنگی به برگزاری مسابقات سوارکاری همت می گماشتند.

وی گفت: منطقه خراسان شمالی، بهره وری ملی از این ذخیره ارزشمند باهدف توسعه و حفاظت از آن و نیز فعال کردن قابلیت های موجود در زمینه صنعت اسب، از جمله ایجاد اشتغال مولد و پایدار، صادرات غیرنفتی، ارزآوری برای کشور، محرومیت زدایی و گسترش اکوتو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن خراسان شمالی برگزار می شود

چهارمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن خراسان شمالی برگزار می شود