مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 مهر 1401 ساعت 18:422022-10-20اقتصادي

پیش بینی کشت 50 هزار هکتار غلات پاییزه در فامنین


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از پیش بینی کشت 50 هزار هکتار غلات پاییزه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فامنین، منصور خزایی عصر امروز از آغاز کشت پاییزه محصولات زراعی در شهرستان فامنین از مهرماه خبر داد و اظهار کرد: کشت محصولات زراعی از مهرماه آغاز شده و تا پایان آبان ماه به طول خواهد انجامید.

وی افزود: در سال زراعی گذشته شاهد کاهش بارندگی ها نسبت به بلندمدت بودیم که متاسفانه طبق پیش بینی ها بارش در فصل پاییز امسال همچنان کاهش معناداری نسبت به بلندمدت خواهد داشت و در مهر و آبان وضعیت بارش چندان مناسب نیست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین افزود: امیدواریم در ماه آذر، شرایط بارشی کشور و استان قدری متعادل و در شرایط نرمال باشد بنابراین این موضوع اهمیت بیمه محصولات کشاورزی را بیش از پیش می کند.

وی بیان کرد: برای سال زراعی جدید پیش بینی می شود 50 هزار و 50 هکتار از اراضی زراعی فامنین به کشت غلات پاییزه اختصاص یابد که از این سطح 37 هزار هکتار به کشت گندم دیم، 4 هزار و 700 هکتار گندم آبی، 5 هزار هکتار جو دیم و 3هزار و 900 هکتار جو آبی اختصاص می یابد که 30 درصد از سطح مورد انتظار زیر کشت رفته است.

خزایی افزود: در سال زراعی جاری 195 هکتار کشت کلزا از 15 شهریور تا 10 مهرماه انجام پذیرفت که در راستای تحقق اهداف اجرای الگوی کشت محصولات زراع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی کشت 50 هزار هکتار غلات پاییزه در فامنین

پیش بینی کشت 50 هزار هکتار غلات پاییزه در فامنین