مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 مهر 1401 ساعت 19:072022-10-20اقتصادي

30 درصد محصولات کشاورزی ضایعات می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید جواد ساداتی نژاد شامگاه پنجشنبه در حاشیه کلنگ زنی واحد تولیدی کشت و صنعت در مازندران با بیان اینکه طی یکسال اول فعال دولت در زمینه صنایع تبدیلی با رشد 20 درصدی روبرو بودیم، - وزیر جهاد کشاورزی ضایعات محصولات کشاورزی را 30 درصد ذکر کرد و گفت: به دلیل ضعف در صنایع تبدیلی میزان بالایی از محصولات کشاورزی به ضایعات تبدیل می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید جواد ساداتی نژاد شامگاه پنجشنبه در حاشیه کلنگ زنی واحد تولیدی کشت و صنعت در مازندران با بیان اینکه طی یکسال اول فعال دولت در زمینه صنایع تبدیلی با رشد 20 درصدی روبرو بودیم، گفت: میزان ظرفیت از پنج میلیون تن به شش میلیون تن رسیده است.

وی با اشاره به تهیه طرح آمایش صنایع تبدیلی در استان های کشور گفت: در همه مناطق کشور با ضعف و کمبود صنایع تبدیلی روبرو هستیم و سبب آن می شود که زنجیره ارزش دچار اختلال شود و کشاورز از ثروت تولیدشده بهره مند نمی شود و محصولات به ضایعات تبدیل می شود.

وزیر جهاد کشاورزی میزان ضایعات محصولات کشاورزی را 30 درصد ذکر کرد و گفت: 14 میلیارد مترمکعب آب صرف این محصولات کشاورزی می شود.

وی با اظهار اینکه معادل آب هفت سد کشور صرف تولید کشاورزی می شود و به دلیل ضعف در صنایع تبدیلی از بین می رود، افزود: زنجیره ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 درصد محصولات کشاورزی ضایعات می شود

30 درصد محصولات کشاورزی ضایعات می شود