جمعه، 29 مهر 1401 ساعت 11:472022-10-21بين الملل

با اولین خانواده نئاندرتال آشنا شوید!

گروهی از محققان مطالعه ای را در مجله Nature منتشر کرده اند که اولین کشف، تجزیه و تحلیل فسیل های خانواده نئاندرتال ها در دو غار سیبری را گزارش می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، دانشمندان برای اولین بار بقایای یک خانواده نئاندرتال را در غاری در روسیه پیدا کردند؛ آنها گمان می کنند که این خانواده حدود 54000 سال پیش بر اثر گرسنگی یا یک طوفان عظیم در کوه های جنوب سیبری از بین رفتند.

به گفته کارشناسان، فسیل های یافت شده در غارهای روسیه از اولین خانواده های شناخته شده نئاندرتال هاست که شامل فسیل یک پدر و دختر و سایر اقوام نزدیکی است که در یک قبیله زندگی می کردند.

این تحقیق در مجله Nature منتشر شده است.

محققان در حال حفاری غاری در کوه های سیبری هستند.

(منبع عکس: AP) برخلاف بسیاری از مکان های باستان شناسی که حاوی فسیل هایی هستند که در دوره های طولانی ساخته شده اند، مطالعات ژنتیکی بر روی 11 نئاندرتال که در غار چاگیرسکایا (Chagyrskaya) در کوه های آلتای (Altai Mountains)، نزدیک مرز روسیه با قزاقستان، مغولستان و چین یافت شده اند، نشان می دهد که بسیاری از آن ها بستگان نزدیکی بوده اند و همگی در یک دوره زندگی می کردند.

بر اساس تحقیقات منتشرشده در مجله نِیچر، بقایای این یافته ها در دو مکان، غارهای چاگیرسکایا و اوکلادنیکوف (Okladnikov)، واقع در کوه های آلتای

با اولین خانواده نئاندرتال آشنا شوید!