مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 مهر 1401 ساعت 18:172022-10-21سياسي

برای گفت وگوی اجتماعی، سازوکار و مکانیزم نداریم


در همه دنیا نهادهای مدنی اعم از NGO، سازمان های مردم نهاد و سمن ها تا احزاب سیاسی، سندیکاهای شغلی و اتحادیه های صنفی نهادهای گفت وگو هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، سعید شریعتی درباره صحبت های اخیر رییس جمهور و رییس قوه قضاییه مبنی بر ضرورت گفت وگو در کشور گفت: واژه گفت وگو دو بن ماضی و مضارع از فعل گفتن است؛ این دو کنار هم قرار می گیرند.

هنگامی که در دستور زبانی بن ماضی و مضارع کنار هم قرار می گیرند به استمرار و تداوم از آن فعل تعبیر می شود؛ در واقع از این مسئله استفاده می کنم و تاکید می کنم این کار از لحاظ دستوری امر بر استمرار تداوم دارد.

گفت وگو یک جریان گفتن به طور مستمر است نه این که در یک لحظه، واقعه و یک بحران بگوییم که بیایید باهم گفت وگو کنیم.

گفت وگو یک امر جاری است و اگر شرایط به اینجا رسیده است که مشاهده می کنیم نیاز به گفت وگو داریم، معنایش این است که آن امر جاری برقرار نبوده و نیست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این که بین لایه های مختلف جامعه و حکومت ما امر گفت وگو جاری نیست، یادآور شد: بین جامعه و حکومت بگو و مگو داریم، گفت وگو نداریم.

هنگامی که از گفت وگوهای اجتماعی صحبت می کنیم؛ باید به این نکته توجه کنیم که گفت وگو یک امری دائمی و ناظر بر کنش ها و واکنش های جاری اجتماعی است و قصد و غرض مان گپ و گفت نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای گفت وگوی اجتماعی، سازوکار و مکانیزم نداریم

برای گفت وگوی اجتماعی، سازوکار و مکانیزم نداریم