مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 مهر 1401 ساعت 20:522022-10-21اقتصادي

اصلاح الگوی کشت باعث جلوگیری از هدررفت آب می شود


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هر منطقه ای با توجه به شرایط آب و هوایی و منابع آبی، مستعد محصولات خاص است که این مهم در طرح الگوی کشت رعایت و جلوی هدر رفت آب گرفته می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، وحید صباغ، مدیر امور زراعت این سازمان اظهار کرد: رعایت این الگو در سطح زمین های کشاورزی موجب می شود تا محصول به اندازه نیاز مصرف کشت شود و در این صورت بازار کنترل و محصول با قیمت مناسب عرضه می شود.

 وی گفت: هر منطقه ای با توجه به شرایط آب و هوایی و منابع آبی، مستعد محصولات خاص است که این مهم در طرح الگوی کشت رعایت و جلوی هدر رفت آب گرفته می شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزودذ: بازار به اندازه کافی به محصولات مهم و استراتژیک نیاز دارد و کشاورزان باید به سمت تولید این محصولات بروند و دولت نیز برنامه ریزی مناسبی در جهت ارایه مشوق ها انجام می دهد.

وی گفت: اگر کشاورز از درآمد خوبی برخوردار باشد به کار خود رونق می دهد که در نهایت باعث تامین امنیت غذایی کشور می شود اما اگر درآمد ناچیزی داشته باشد توانمندی کشت و کار اصولی و علمی را نیز نخواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح الگوی کشت باعث جلوگیری از هدررفت آب می شود

اصلاح الگوی کشت باعث جلوگیری از هدررفت آب می شود