مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مهر 1401 ساعت 07:322022-10-22سياسي

نماینده مجلس: طبق لایحه جدید دولت خودروی فرسوده از رده خارج نمی شود


رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: طبق لایحه جدید دولت قرار نیست خودروی فرسوده از رده خارج شود بلکه قرار است یک صندوقی پر شود که هیچ تضمینی برهزینه کرد و درآمد و خرج آن نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سمیه رفیعی  نماینده تهران در هم به آن اختصاص یافت اما مبنا به گونه ای بود که بر اساس شاخص هایی به ازای واردات خودرو، تعدادی خودرو فرسوده از رده خارج شود.

در ابتدای امر 200 هزار خودرو فرسوده از رده خارج شد و این روند ادامه داشت تا اینکه در سال 97 با مصوبه دولت مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو ، اسقاط خودرو نیز به کما رفت.

وی گفت: مجلس یازدهم قانون معطل مانده قانون ساماندهی صنعت خودرو را سال 1400 به تصویب رساند و خرداد 1401 آنرا ابلاغ کرد که بر اساس یکی از بندهای آن، علاوه بر واردکنندگان خودرو، تولیدکنندگان نیز مکلف به اسقاط یکدستگاه خودرو به ازای هر 4 خودرو تولیدی شدند.

رفیعی ادامه داد: این قانون ،قانون خوبی بود و همه امیدوار شدند که روند اسقاط خودروهای فرسوده شتاب گیرد اما هنوز 2-3 ماهی از ابلاغ قانون نگذشته بود که دولت و در راس وزارت صمت که در خودروسازی ها سهامدار است لایحه ای را به مجلس آورد که عملا اسقاط خودروهای فرسوده متوقف می شود و خودروسازان می توانند با پرداخت مبلغ ناچیزی از این امر فرار کنند! وی تصریح کرد: بر اساس این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده مجلس: طبق لایحه جدید دولت خودروی فرسوده از رده خارج نمی شود

نماینده مجلس: طبق لایحه جدید دولت خودروی فرسوده از رده خارج نمی شود