مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مهر 1401 ساعت 09:272022-10-22سياسي

نامه دادستان به همتای سوئدی درباره نقض حقوق حمید نوری


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو از معاونت امور بین الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری در نامه ای به دادستان کل کشور سوئد، - دادستان کل کشور در نامه ای به همتای سوئدی خود، رسیدگی به رفتار های غیرقانونی و رعایت اصول دادرسی عادلانه در مرحله تجدید نظر پرونده حمید نوری را خواستار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو از معاونت امور بین الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری در نامه ای به دادستان کل کشور سوئد، بخشی از اقدامات غیرقانونی و ناقض حقوق بشری علیه تبعه ایرانی حمید نوری ، از سوی مقامات ذیربط سوئد را متذکر و رسیدگی به رفتار های غیرقانونی و رعایت اصول دادرسی عادلانه در مرحله تجدید نظر پرونده را خواستار شد.

دادستان کل کشور در این نامه یادآور شده است: یکی از وظایف مهم دادستان ها افزون بر صیانت از حقوق عمومی و دفاع از امنیت جامعه، برقراری عدالت و فراهم کردن بستر لازم برای احقاق حقوق متهم در دفاع از خود است.

نباید بدون وجود دلایل و مستندات کافی، اشخاص را تحت تعقیب و محاکمه قرار داد و چنانچه دلایلی بر ظن ارتکاب جرم هم وجود داشته باشد، باید زمینه لازم برای دفاع آزادانه فراهم شود تا متهم بتواند بی گناهی خود را ثابت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه دادستان به همتای سوئدی درباره نقض حقوق حمید نوری

نامه دادستان به همتای سوئدی درباره نقض حقوق حمید نوری