مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مهر 1401 ساعت 10:522022-10-22سياسي

کهگیلویه و بویراحمد «پیر» می شود؟/رمز جوان ماندن استان در دستان کیست؟


خبرگزاری فارس یاسوج؛ ترنم بهنیا- در این سالها مهمترین چالشی که کشور با آن درگیر شده موضوع کاهش و پیری جمعیت است موضوعی که بزرگان کشور به خصوص رهبری انقلاب نسبت به آن تاکید ویژه ای داشته و در صورت هرگونه تساهل در این زمینه در آینده کشور با یک چالش امنیتی مواجه خواهد شد.

هر چند استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های عشایری و عشیره ای در ایران به شمار می رود که از گذشته ها مردمان آن به فرزندآوری اعتقاد زیادی داشته و گاه تا 15 و یا 16 فرزند در یک خانواده رشد و تربیت شده اند اما در این روزگاران به دلایل مختلف از جمله مشکلات اقتصادی و معیشتی شاهد کاهش موالید در استان هستیم.

اصولاً مردمان عشایر و عشایر زادگان معتقد به تعدد فرزند در خانواده ها هستند که متاسفانه در این سال ها فرهنگ سازی لازم برای ماندگاری فرهنگ فرزندآوری در استان از سوی دستگاه های فرهنگی و رسانه ها صورت نگرفته است.

از سوی دیگر مهمترین علت عدم فرزندآوری و کاهش موالید در کل کشور و در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به عدم همکاری بانکها در پرداخت تسهیلات مطالبه گری که دانشجویان در دانشگاه ها برگزار می کنند یکی از مطالبات دانشجویی در استان کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان استانی و کشوری در همین خصوص بوده که از نوع همکاری بانکها در پرداخت تسهیلات انتقادات بسیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کهگیلویه و بویراحمد «پیر» می شود؟/رمز جوان ماندن استان در دستان کیست؟

کهگیلویه و بویراحمد «پیر» می شود؟/رمز جوان ماندن استان در دستان کیست؟