مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مهر 1401 ساعت 11:322022-10-22اقتصادي

ارتقای امنیت معاملات با استفاده از چک صیادی


بانک ایران زمین به منظور فرهنگ سازی و آگاهی مشتریان خود در خصوص نحوه استفاده از چک صیادی نکاتی را یاداور شد که در متن گزارش به آن پرداخته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تابناک افرادی که در بازار معاملاتی را در سطح خرد و کلان انجام می دهند به طور حتم واژه چک صیادی را شنیده اند که این مهم همزمان با ابلاغیه بانک مرکزی در سطح گسترده در بانک های کشور عملیاتی شد تا از این طریق فعالان بتوانند از آن بهره مند شوند.

لازم به ذکر است چک صیادی، در ابتدای سال 1400 مبنی بر اصلاح فرایند های صدور و وصول چک در ادامه قانون چک که از آبان 1397 وضع شده بود، از سوی بانک مرکزی ابلاغ شد و این قانون به دنبال افزایش پرونده های شکایات مربوط به چک، برای پیشگیری از انواع کلاهبرداری ها در زمینه نوشتن یا نقد کردن چک، جلوگیری از ارائه چک بلا محل و همچنین ثبت تمام مراحل از زمان صدور تا وصول چک در سامانه اینترنتی، و دسترسی سریع و آسان به وضعیت چک ها به اجرا درآمده است.

طبق این قانون تمامی چک ها باید در سامانه صیاد ثبت شوند، و دسته چک های قدیمی به صورت گذشته صادر نخواهد شد.

گفتنی است تمامی چک های صیاد صادرشده از بانک های مختلف به رنگ بنفش بوده و دارای کد شناسه 16 رقمی هستند و عبارت کارسازی این چک منوط به ثبت آن در سامانه صیاد است در پایین آن درج شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقای امنیت معاملات با استفاده از چک صیادی

ارتقای امنیت معاملات با استفاده از چک صیادی