مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مهر 1401 ساعت 11:572022-10-22اقتصادي

پیش بینی کاهش 30 تنی علوفه مرتعی بر اثر خشکسالی در مهدی شهر


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی شهر از پیش بینی کاهش 30 تنی تولید علوفه مرتعی بر اثر بروز و استمرار خشکسالی طی سال جاری در این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، حیدر واحدمطلق، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی شهر پیش از ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اثر بروز و استمرار خشکسالی، گیاهان مرتعی حتی گیاهانی که سازگاری بالایی نسبت به خشکسالی دارند، در معرض آسیب جدی قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: تولیدات این مراتع بسیار پایین آمده و کاهش 30 تنی تولید علوفه مرتعی بر اثر خشکسالی در سال جاری پیش بینی شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی شهر افزود: استمرار خشکسالی در نهایت منجر به کاهش ظرفیت علوفه مرتعی مورد نیاز دام و نیز گیاهان خوش خوراک و همچنین جایگزین شدن آن توسط گیاهان مهاجم، هجوم آفات و امراض می شود که به سلامت مرتع و دام زیان وارد می کند.

واحدمطلق با بیان اینکه مراتع بیش از 65 درصد سطح شهرستان مهدی شهر را تشکیل می دهد، ادامه داد: معیشت بیش از 500 خانوار بهره بردار شامل 200 هزار خانوار عشایری به عرصه های مرتعی وابسته است.

وی افزود: این در حالی است که حدود 66 درصد از مراتع شهرستان مهدی شهر به علت خشکسالی دارای وضع فقیر بوده و بهره برداری های غیراصول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی کاهش 30 تنی علوفه مرتعی بر اثر خشکسالی در مهدی شهر

پیش بینی کاهش 30 تنی علوفه مرتعی بر اثر خشکسالی در مهدی شهر