مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مهر 1401 ساعت 13:572022-10-22بين الملل

دلایل اختلاف ایلان ماسک با دولت آمریکا در ماجرای اوکراین چیست؟


اقدام اخیر دولت آمریکا در تلاش برای تحقیقات امنیتی از شرکت اسپیس ایکس و ایلان ماسک به دلیل نگرانی های مبتنی بر امنیت ملی این کشور نشان می دهد جنگی عظیم قرار است در این عرصه صورت گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، ثمانه اکوان پژوهشگر مسائل بین الملل در با کشورهای عضو ناتو بپردازند و مخالفت خود با ایجاد شدن جنگ سرد جدید بین 2 جبهه شرق و غرب را ابراز کنند.

جنگ بین الملل بعدی دنیا، شاید جنگ اتمی یا جنگ سوم جهانی نباشد، جنگ شرکت های چندملیتی و غول های فناوری دنیا با دولت های محلی، بویژه دولت آمریکا باشد، زیرا تحریم های آمریکایی غیر از کشورهای شرق، این شرکت های بزرگ را نیز از بسیاری از مواهب جهانی سازی محروم می کند.

اگر تاکنون این دولت های غربی بودند که با سیاست های خود به دنبال باز کردن راه هایی جهت جهانی سازی در دنیا بودند، حالا که منافع ملی شان با این مساله در خطر افتاده، به دنبال مقابله با آن می روند و این بار به نظر می رسد اگر شرکت های بزرگ و چندملیتی توان لازم برای مقابله با سیاست های غرب را داشته باشند، باید در انتظار پروژه واقعی جهانی شدن باشیم؛ روندی طبیعی که با رشد ابرسرمایه داران بزرگ اقتصادی به نظر غیرقابل اجتناب می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل اختلاف ایلان ماسک با دولت آمریکا در ماجرای اوکراین چیست؟

دلایل اختلاف ایلان ماسک با دولت آمریکا در ماجرای اوکراین چیست؟