مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مهر 1401 ساعت 14:572022-10-22اقتصادي

قرارداد گازی ایران و روسیه آماده امضا


در صورت توافق روسیه و ترکمنستان، قرارداد سوآپ 6 میلیون متر مکعب و خرید 9 میلیون متر مکعب گاز روسیه توسط ایران تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، با وقوع جنگ اوکراین، روسیه و اتحادیه اروپا وارد یک جنگ تمام عیار انرژی شدند به طوری که اروپا با اعمال تحریم نفتی قرار است از دسامبر 2022 و فوریه 2023 خرید نفت و فرآورده نفتی از روسیه را به صفر برساند.

روسیه نیز با اعمال تحریم گازی و کاهش صادرات گاز به اروپا از سه خط لوله نورداستریم، یامال و ترک استریم به کشورهای اروپایی مقابله به مثل کرده است.

ماحصل این اتفاقات، ایجاد مازاد منابع هیدروکربوری روسیه به میزان روزانه 270 میلیون متر مکعب گاز، 2 میلیون بشکه نفت و 1 میلیون بشکه فرآورده نفتی بود.

وجود محدودیت های لجستیکی و دسترسی محدود به بازارهای انرژی موجب شده که هم اکنون روسیه به ایران به عنوان یکی از مقاصد اصلی صادراتی و ترانزیتی وابستگی پیدا کند که این موضوع در تغییر رفتار روس ها کاملا مشهود است.

در پرونده همسایه شمالی قصد داریم به بررسی فرصت های ایران برای بهره برداری از منابع هیدروکربوری روسیه در جهت تبدیل شدن ایران به هاب انرژی منطقه و چالش های آن بپردازیم.

*فرصت تبدیل ایران به هاب گازی منطقه با گاز روسیه در حال حاضر زیرساخت واردات سالانه 30 میلیارد متر مکعب گاز رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرارداد گازی ایران و روسیه آماده امضا

قرارداد گازی ایران و روسیه آماده امضا