مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مهر 1401 ساعت 15:572022-10-22سياسي

رونمایی از نرم افزار نورالسیره 3 با عنوان جامع منابع تاریخ در قم


رونمایی از نسخه سوم نرم افزار نورالسیره با عنوان جامع منابع تاریخ، با حضور علاقه مندان و پژوهشگران حوزه تاریخ در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین رسول جعفریان پژوهشگر تاریخ اسلام، تشیع و ایران و رییس کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران در مراسم رونمایی از نرم افزار نورالسیره 3   ضمن تقدیر از دست اندرکاران تولید این نرم افزار، از ضرورت تبدیل مکتوبات علمی به نسخه های دیجیتال، سخن گفت.

محمدحسین رجبی دوانی، مورّخ و پژوهشگر تاریخ اسلام و رییس بنیاد ایران شناسی و حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین بهرامی رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی  در این مراسم، به ایراد سخنرانی پرداختند و نقطه نظرات خود را پیرامون  این نرم افزار، بیان کردند.

در این مراسم، از نرم افزار دانشنامه جامع منابع تاریخ (نورالسیره3) که حاوی متن 1425 عنوان کتاب در 3396 جلد (مشتمل بر 49 رساله) از متون اصلی و پژوهشی تاریخی و علومِ مرتبط به آن، تاریخ نامه استخراج شده از هفت منبع اصلی تاریخ اسلام و تبارنامه ی قبایل عرب بر اساس کتاب جمهره أنساب العرب است، رونمایی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از نرم افزار نورالسیره 3 با عنوان جامع منابع تاریخ در قم

رونمایی از نرم افزار نورالسیره 3 با عنوان جامع منابع تاریخ در قم