مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مهر 1401 ساعت 17:122022-10-22سياسي

ثبت غار نمکدان قشم در فهرست 100 ژئوسایت برتر زمین شناسی جهان


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ثبت ژئوسایت غار نمکدان قشم به عنوان یکی از 100 جایگاه برتر زمین شناسی جهان در سال 2022 به انتخاب اتحادیه بین المللی علوم زمین (IUGS) خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، افشار فتح الهی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم ظهر امروز اظهار داشت: اتحادیه بین المللی علوم زمین (IUGS) با برگزاری رای گیری از میان 181 جایگاه نامزد از 56 کشور، 100 سایت را به عنوان مهمترین و شاخص ترین محل و مکان های زمین شناسی جهان معرفی کرد.

وی ادامه داد: از ایران سه سایت ژئوسایت غار نمکی نمکدان قشم، بیابان لوت و سازند پالئوزوییک طبس برای ارزیابی به اتحادیه بین المللی علوم زمین معرفی شده بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در نهایت و پس از ارزیابی های صورت گرفته از سوی کمیته انتخاب IUGS و برگزاری رای گیری ژئوسایت غار نمکدان قشم و بیابان لوت با کسب رای اکثریت دانشمندان علوم زمین و زمین شناسان صاحب نام جهان در میان 100 سایت برتر زمین شناسی جهان معرفی شدند.

به گفته فتح اللهی این مکان های برتر در حقیقت به عنوان مهم ترین سایت ها و میراث زمین شناسی جهان از سوی این اتحادیه بین المللی معرفی شده است.

براساس این گزارش، غار نمکدان با طول شش هزار و 850 متر، وسیع ترین غار نمکی جهان است و به عنوان یکی از ظرفیت های گردشگری قشم در م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت غار نمکدان قشم در فهرست 100 ژئوسایت برتر زمین شناسی جهان

ثبت غار نمکدان قشم در فهرست 100 ژئوسایت برتر زمین شناسی جهان