مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 آبان 1401 ساعت 09:472022-10-23پزشكي

آنفولانزا در یزد 4 قربانی گرفت/ شناسایی 130 مورد مبتلا طی دو هفته اخیر


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزدگفنت: طی دو هفته اخیر، 130 مبتلای قطعی به این ویروس در استان یزد شناسایی شدند که از این تعداد چهار نفر جان خود را از دست دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی علوم پزشکی شهید صدوقی دکتر محسن میرزایی در خصوص وضعیت این استان در بحث شیوع آنفولانزا اظهار کرد: در رصد روزانه بیماران مراجعه کننده در سه هفته اخیر شاهد افزایش موارد بستری و سرپایی مبتلایان به آنفولانزا در استان بوده ایم که موارد ابتلا به این بیماری در استان در مقایسه با سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به این که بیش از 90 درصد موارد شناسایی شده از آنفولانزا نوع A و مابقی از نوع های دیگر گزارش شده است، افزود: در دو هفته اخیر، 130 مبتلای قطعی به این ویروس در استان شناسایی شدند که متاسفانه 4 نفر جان خود را از دست دادند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: بیمار 76 ساله و بیمار 86 ساله با دارا بودن بیماری زمینه ای، خانم 37 ساله، نوجوان 16 ساله که ساکن دیگر استان ها که در یزد تحت درمان قرار گرفته بود، از قربانیان آنفولانزا بوده اند.

دکتر میرزایی تصریح کرد: آنفولانزا یک بیماری ویروسی است که با علائم شبیه به سرماخوردگی از جمله تب ناگهانی، گلودرد، سردرد و سرفه ظاهر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنفولانزا در یزد 4 قربانی گرفت/ شناسایی 130 مورد مبتلا طی دو هفته اخیر

آنفولانزا در یزد 4 قربانی گرفت/ شناسایی 130 مورد مبتلا طی دو هفته اخیر