مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 آبان 1401 ساعت 12:372022-10-23سياسي

حل و فصل 36 پرونده اختلاف طایفه ای در سیستان و بلوچستان


رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 36 پرونده اختلاف طایفه ای با تلاش کارگروه صلح در پرونده های قتل در این به سازش ختم و 36 نفر از مجازات حتمی قصاص رهایی یافته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، حجت الاسلام علی مصطفوی نیا امروز در ششمین کارگروه صلح در پرونده های قتل اظهار کرد: با توجه به تشکیل کارگروه نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده های قتل،  ششمین  جلسه کارگروه در استان تشکیل شد که نتایج بسیار خوبی را در زمینه سازش پرونده های مهم در استان به دنبال داشته است.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون با همکاری کارگروه نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده های قصاص، صلح یاران و اعضای شورای حل اختلاف و هماهنگی هایی که بین مبادی ذیربط صورت گرفت 36 فقره پرونده قصاص در استان سیستان و بلوچستان به سازش ختم شده است.

مصطفوی نیا گفت: یکی از ظرفیت های شوراهای حل اختلاف در زمینه صلح و سازش، پرونده های مرتبط با قتل و قصاص قاتلین است که بنای دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی بهره گیری بیش از پیش از ظرفیت صلح و سازش برای بازگشت به زندگی محکومین به قصاص با جلب نظر مساعد اولیای دم مقتولین، است.

وی ادامه داد: در همین راستا استان سیستان و بلوچستان در استفاده از بزرگان اقوام، علما و افراد صاحب نفوذ برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل و فصل 36 پرونده اختلاف طایفه ای در سیستان و بلوچستان

حل و فصل 36 پرونده اختلاف طایفه ای در سیستان و بلوچستان