مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 آبان 1401 ساعت 13:072022-10-23اقتصادي

برطرف شدن اختلاف نظر ایران و عراق برای ساخت راه آهن شلمچه - بصره


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رستم قاسمی در آیین بهره برداری از 413 ناوگان ریلی جدید با تاکید بر اینکه تا حمل و نقل نباشد توسعه اتفاق نمی افتد اظهار کرد: - وزیر راه و شهرسازی از تدوین طرح توسعه تزانزیت کشور خبر داد و با اشاره به حل اختلاف نظر با عراق برای ساخت خط آهن شلمچه - بصره گفت: پایانه های بار در اختیار کشور های عربی قرار می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رستم قاسمی در آیین بهره برداری از 413 ناوگان ریلی جدید با تاکید بر اینکه تا حمل و نقل نباشد توسعه اتفاق نمی افتد اظهار کرد: ایران در بهترین منطقه جهانی به لحاظ توسعه حمل و نقل قرار دارد و امروز حمل و نقل مهمترین مولفه توسعه هر کشوری است.

وی با یادآوری اینکه طی یک سال اخیر با خیلی از کشور ها که قبلا ارتباط نداشتیم رابطه برقرار کرده ایم گفت: ترکمنستان و آذربایجان از جمله این کشور ها هستند که به عنوان گلوگاه ترانزیتی رابطه ای با ایران نداشتند، اما با برگزاری جلسات متعدد و حضور در مراسم های مختلف امروز کشور های منطقه ایران را به عنوان مرجع ترانزیت قبول دارند.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه در اجلاس شانگ های توافقات دو، سه و چند جانبه ای با کشور های منطقه داشتیم گفت: بر اساس این توافقات ایران مبنای ترانزیت منطقه قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برطرف شدن اختلاف نظر ایران و عراق برای ساخت راه آهن شلمچه - بصره

برطرف شدن اختلاف نظر ایران و عراق برای ساخت راه آهن شلمچه - بصره