مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 آبان 1401 ساعت 14:172022-10-23پزشكي

تاثیر داروی کلسترول بر نوع شدید کووید


بررسی متخصصان آمریکایی نشان می دهد: استفاده منظم از داروهای متداول کاهش دهنده کلسترول با کاهش خطر ابتلا به نوع شدید کووید-19 و مرگ ناشی از آن مرتبط است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مطالعه انجام شده روی بیش از 38 هزار بیمار نشان داد: داروهای استاتین که به منظور کاهش سطح کلسترول مصرف میشود، ممکن است خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-19 و مرگ ناشی از آن را کاهش دهد.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: در حالیکه هیچ معجزه ای برای کمک به بیمارانی که به نوع شدید کووید-19 مبتلا هستند، وجود ندارد، داروهای استاتین التهاب را کاهش داده و ممکن است به کاهش شدت بیماری کمک کند.

نتایج این مطالعه به وضوح نشان داد که استفاده منظم از داروهای استاتین با کاهش خطر مرگ و بهبود بیماران کرونایی بستری در بیمارستان مرتبط است.

محققان سوابق پزشکی 38 هزار و 875 بیمار کرونایی بستری شده در 185 بیمارستان ایالات متحده را در فاصله زمانی اول ژانویه تا 30 سپتامبر 2020 مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

از این بیماران، 30 درصد به طور منظم از داروهای استاتین برای درمان کلسترول بالا استفاده می کردند.

آنان دریافتند: دریافت کنندگان داروی استاتین نسبت به افرادی که از این دارو استفاده نمی کردند 37 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری کووید-19 بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر داروی کلسترول بر نوع شدید کووید

تاثیر داروی کلسترول بر نوع شدید کووید