مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 آبان 1401 ساعت 20:372022-10-23اقتصادي

ترکیه، اولین مقصد صادراتی کالاهای تهران


معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از صادرات بیش از دو میلیارد و 477 میلیون دلار کالا از تهران در نیمه اول امسال خبر داد و گفت که پنج بازار نخست صادراتی استان تهران، ترکیه، عراق، آلمان، افغانستان و پاکستان است.

حسن میرزایی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه براساس اعلام گمرک، صادرات استان تهران بر اساس استان مبدأ تولید، چهار میلیون و 746 هزار تن، به ارزش دو میلیارد و 477 میلیون دلار بوده، اظهار کرد: سهم استان تهران از صادرات کل کشور 10.

2 درصد است، اما صادرات شهر تهران براساس گمرک 357 هزار تن به ارزش 573 میلیون دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزشی 18.

6 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، مهمترین کالاهای صادراتی در این بازه زمانی در بخش صنعت به ارزش 245 میلیون دلار، کشاورزی به ارزش 153میلیون دلار، فرش و صنایع دستی به ارزش 48 میلیون دلار، پتروشیمی و پایه های نفتی به ارزش 51 میلیون دلار و معدن و صنایع معدنی به ارزش 94 میلیون دلار بوده است.

میرزایی با بیان اینکه پنج بازار نخست صادراتی استان تهران، ترکیه، عراق، آلمان، افغانستان و پاکستان است، گفت: سهم این بازارها از کل صادرات استان 61.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه، اولین مقصد صادراتی کالاهای تهران

ترکیه، اولین مقصد صادراتی کالاهای تهران