مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 آبان 1401 ساعت 22:072022-10-23بين الملل

وزیر خارجه عربستان به جای بن سلمان به نشست اتحادیه عرب می رود


پس از آنکه پزشکان ولیعهد سعودی را از سفر طولانی با هواپیما بدون توقف منع کردند، پادشاه سعودی وزیر خارجه این کشور را به عنوان رییس هیئت سعودی در نشست سران اتحادیه عرب در الجزائر معرفی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دیوان پادشاهی با عبدالمجید تبون رییس جمهور الجزائر خبر داد.

در این بیانیه آمده است که بن سلمان در این تماس تلفنی گفته است که به دلیل توصیه پزشکان برای اجتناب از سفر نمی تواند در نشست سران اتحادیه عرب در الجزائر که هفته آینده برگزار می شود، شرکت کند.

عبدالمجید تبون نیز با بیان آرزوی سلامتی برای ولی عهد سعودی گفته است که وضعیت بن سلمان را درک می کند و از عدم توانایی وی برای حضور در نشست سران اتحادیه عرب متأسف است.

در تماس میان عبدالمجید تبون و بن سلمان قرار بر این شد که عدم حضور ولی عهد سعودی را الجزائری ها اعلام کنند تا به قول آن ها از تفسیر و تحلیل شرایط اضطراری که بن سلمان در آن به سر می برد، خودداری شود.

اما برخلاف غیبت ولیعهد عربستان سعودی، 15 رهبر عربی از جمله مصر، کویت، قطر، امارات، مراکش، اردن، عراق، تونس، موریتانی، سومالی، جیبوتی و کومور، رییس شورای ریاستی سودان، رییس شورای ریاستی  لیبی و رییس شورای ریاستی یمن (وابسته به ریاض) حضور خود را در این اجلاس به طور رسمی تایید کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه عربستان به جای بن سلمان به نشست اتحادیه عرب می رود

وزیر خارجه عربستان به جای بن سلمان به نشست اتحادیه عرب می رود