مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 آبان 1401 ساعت 08:422022-10-24اقتصادي

فروش زیر قیمت آپارتمان های نوساز و متراژ بالا


افزایش دوره انتظار برای فروش آپارتمان های لوکس باعث شکست حباب قیمت ها شده است و آنطور که واسطه های ملکی در پایتخت از وضعیت خرید و فروش نوسازها اعلام می کنند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، در پلتفرم های فضای مجازی تمدید چندباره آگهی های آپارتمان های لوکس و متراژ بالا گواه بر وضعیت راکد بازار مسکن است.

خانه های نوساز در متراژهای بالای 120 متر اکنون کمترین مشتری های بازار مسکن را به خود اختصاص داده است چرا که از توان خرید خانوار خارج است.

رشد قیمت آپارتمان های نوساز تابعی از انتظارات تورمی است.

برای همین چند سالی می شود که این واحدها با قیمت هایی غیرواقعی ناشی از انتظارات تورمی به فروش می رسد و حالا که جریان خرید مسکن رو به کاهش گذاشته، این واحدها تا نصف قیمت نسبت به دوسال اخیر کاهش داشته اند.

از آنجایی که کاهش قیمت آپارتمان های لاکچری به طور کلی در کاهش معدل قیمت مسکن تاثیرگذار است، می توان امیدوار بود که جریان رشد قیمت ها در بازار مسکن واحدهای کوچکتر و قدیمی نیز متوقف شود و حداقل شاهد آن باشیم که خانه در رکود، رشد قیمت را تجربه نکند؛ اتفاقی که شهریور امسال برای بازار مسکن پایتخت رخ داد.

کارشناسان معتقد هستند که کاهش دائمی معاملات واحدهای نوساز و بزرگ متراژ، می تواند در تداوم رکود غیرتورمی به جای تورمی تاثیرگذار باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش زیر قیمت آپارتمان های نوساز و متراژ بالا

فروش زیر قیمت آپارتمان های نوساز و متراژ بالا