مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 آبان 1401 ساعت 13:322022-10-24اقتصادي

واردات حدود 45 هزار تن انبه از سوی پیله وران در سیستان و بلوچستان


مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان از واردات حدود 45 هزار تن انبه از سوی پیله ‏وران و ‏مرزنشینان در استان خبر داد.

‏ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، مبین علی میر اظهار کرد: در فصل ورود انبه  حدود 45 هزار تن انبه از ‏طریق ‏بازارچه های مرزی و گمرکات با روش ثبت آماری از سوی پیله وران و مرزنشینان وارد کشور  شده است.

‏ وی این اقدام را تحولی محسوس در حوزه اقتصادی برشمرد و افزود: درآمد حاصل از واردات این محصول ‏بیش از 6 هزار میلیارد ریال بوده است.

‏ مدیر بازارچه های مرزی استان با بیان اینکه بازارچه ها در تمامی عرصه های واردات و صادرات فرصت برای ‏کشور بوده و منجر به ایجاد درآمد شده است، گفت: مجوز واردات صرفا در اختیار مرزنشینان و پیله وران ‏بوده امکان واردات برای تجار فراهم نبوده،که آین خود حکایت از نگاه وتوجه  ویژه دولت به مرزنشینان  دارد.

به گفته این مسئول؛ با فعالیت بازارچه های مرزی در استان زمینه اشتغال بیش از 10 هزار نفر به ‏صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم شده که این امر یکی دیگر از عملکردهای دولت سیزدهم در عرصه ‏اشتغال، اقتصاد و توجه به بازارچه های مرزی به شمار می رود.

‏ وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: در برخی از بازارچه ها با کمبود نیروی کار مواجه ایم، به نحوی که ‏در این عرصه به شدت نیازمند قریب به هزار نیروی کار هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات حدود 45 هزار تن انبه از سوی پیله وران در سیستان و بلوچستان

واردات حدود 45 هزار تن انبه از سوی پیله وران در سیستان و بلوچستان