مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 آبان 1401 ساعت 16:572022-10-24پزشكي

شیوع همزمان چند بیماری ویروسی در هرمزگان


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این روزها علاوه بر کرونا، بیماری های ویروسی دیگر از جمله آنفلوآنزای نوع A و B، بوکا ویروس و رینو ویروس در سطح استان به ویژه بین دانش آموزان شیوع پیدا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امروز از شیوع بیماری های ویروسی از جمله آنفلوآنزای نوع A و B در استان خبر داد.

وی عنوان کرد: این روزها علاوه بر کرونا، بیماری های ویروسی دیگر از جمله آنفلوآنزای نوع A و B، بوکا ویروس و رینو ویروس در سطح استان به ویژه بین دانش آموزان شیوع پیدا کرده است.

نوروزیان گفت: شیوع بوکا ویروس و رینو ویروس سبب شده تا دانش آموزان زیادی با علائم تب، دل درد، تهوع، استفراغ و یا علائم گوارشی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین بیان کرد: گردش ویروس آنفلوآنزای نوع A بیشتر از نوع B است و بسیاری از دانش آموزان با وجود داشتن علامت در کلاس درس حضور پیدا می کنند و موجب انتقال بیماری به همکلاسی های خود می شوند.

وی از دانش آموزان خواست در صورت دیدن علائم بیماری در منزل استراحت کنند تا  بیماری سخت تری نگیرند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: واکسیناسیون، شست وشوی مرتب دست ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و قرنطینه به موقع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع همزمان چند بیماری ویروسی در هرمزگان

شیوع همزمان چند بیماری ویروسی در هرمزگان