مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 آبان 1401 ساعت 18:522022-10-24اقتصادي

زنگ خطر خشکسالی در گنبدکاووس به صدا درآمد


بارش 12.

5 میلی متر باران از ابتدای سال آبی و زارعی جاری (اول مهرماه امسال تاکنون) در گنبدکاووس با اقلیم خشک و نیمه بیابانی به اعتقاد کارشناسان بخش زارعت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس، گنبدکاووس افزون بر 160 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که سالانه یک میلیون تن (معادل یک پنجم تولیدات بخش کشاورزی گلستان) انواع محصول و فراورده های آن در این شهرستان تولید و روانه بازارهای مصرف داخل و خارج کشور می شود.

از چندی قبل فصل کاشت چهار محصول و زراعت پاییزه شامل دانه روغنی کلزا، چغندرقند، گندم و جو با پیشگامی دانه روغنی کلزا آغاز شده اما کم بارشی سبب شده که به گفته سرپرست مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان، آمار کشت دانه روغنی کلزا قابل توجه نباشد.

عبدالملک آرخی ابراز امیدواری کرد با افزایش بارش ها در روزها و ماه های پیش رو (فصل پاییز)، شاهد کشت زراعت پاییزه در گنبدکاووس باشیم ضمن اینکه کشاورزانی که دسترسی به منابع آبی دارند قبل از کشت باید اراضی خود را آبیاری کنند.

رییس اداره هواشناسی گنبدکاووس در ادامه گفت: از اول مهر امسال تاکنون در مجموع 12.

5 میلی متر باران در این شهرستان باردید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 73 درصد و در مقایسه با دوره آماری 25 ساله 57 درصد کاهش دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر خشکسالی در گنبدکاووس به صدا درآمد

زنگ خطر خشکسالی در گنبدکاووس به صدا درآمد