موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - متناسب سازي - همسان سازي حقوق بازنشستگان - دبيركل حزب الله لبنان - همسان سازي حقوق - حزب الله لبنان - دبيركل حزب الله - شهادت سردار - كاروان ورزش ايران - خارجي هاي فوتبال ايران - بازار تاريخي اراك - طرح هاي اقتصادي - انتخابات فلسطين اشغالي - مبينا فلاح - نوتروني - بازي نفت آبادان و آلومينيوم - هيئت مديره باشگاه پرسپوليس - انتخابات شورها - تنگ كوشك - تخت هاي بيمارستان - مارسل دسايي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 آبان 1401 ساعت 18:572022-10-24سياسي

برشی از عبور مردم بیرجند از ظلم دوران پهلوی/ دانش آموزانی که پیشگامان انقلاب شدند


خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی، مریم ستوده؛ تاریخ انقلاب اسلامی را که ورق می زیم، یادآور رشادت ها و دلاوری های فراوان دلاورمردان و شیرزنان ایرانی در سراسر این سامان متمدن در مقابله با خیانت ها و ناملایماتی است که با درایت و بصیرت اقشار مختلف مردم، منجر به پیروزی حق بر باطل و پایان ظلم دامنه دار دوران های مختلف شد.

مبارزات مردم در سال های اولیه و روزهای انقلاب در خراسان جنوبی به برکت حضور علمای بزرگی همچون آیت الله عارفی، آیتی، ربانی و شهاب و مردم مومن و انقلابی، در شهرهای مختلف استان، شور و حال خاص خود را داشت.

دانش آموزان اعلامیه های امام خمینی(ره) را در سطح وسیعی در بیرجند در بین نمازگزاران توزیع می کردند و یکی از کانون های برنامه ریزی تظاهرات و تجمع علیه رژیم منحوس پهلوی، مسجد آیت الله آیتی بود، که در هر روزه بین دو نماز با سخنرانی تند علمای بزرگ استان علیه پهلوی همراه می شد.

روایت آن روزها و بازگویی شجاعت های داش آموزان و دانشجویان آن دوران، الگویی آموزنده برای نسل امروز است و بازگویی شباهت ها و تفاوت های دو نسل فعلی و اول انقلاب، چراغی هدایتگر برای نوجوانان و جوانان حق طلب و با بصیرت است.

به آن روزها می روم و به قول قدیمی ها پرسون پرسون صفحات تاریخ و کوچه و خیابان های شهر را به دنبال آن نسل خودجوش و انقلابی می گردم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برشی از عبور مردم بیرجند از ظلم دوران پهلوی/ دانش آموزانی که پیشگامان انقلاب شدند

برشی از عبور مردم بیرجند از ظلم دوران پهلوی/ دانش آموزانی که پیشگامان انقلاب شدند