مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 آبان 1401 ساعت 07:522022-10-25بين الملل

شمار قربانیان انفجار مین در سال جاری در افغانستان


بنیاد آمارهای صلیب سرخ اعلام کرد که در 6 ماه نخست سال جاری میلادی 392 واقعه ناشی از انفجار مین های باقی مانده از جنگ افغانستان در این کشور ثبت شده که درپی انفجار آن 902 تن کشته و یا زخمی شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، رادیو فرانسه می گوید : آمار این اداره نشان می دهد که 85 درصد قربانیان، غیرنظامیان و 40 درصد آن ها کودکان بوده اند.

قاری نورالدین رستم خیل، رییس اداره انسجام مین روبی افغانستان نیز روز دوشنبه 2 آبان گفته که در مدت یک سال شمار زیادی از شهروندان افغانستان قربانی انفجار مین ها شده اند.

وی تاکید کرده که بیشتر قربانیان مین ها و مواد منفجره باقی مانده از جنگ را کودکان تشکیل می دهند و تنها در مدت دو ماه اخیر یازده مورد انفجار مین ها در ولایات مختلف به ثبت رسیده است.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی اداره انسجام مین روبی افغانستان، 11 مورد انفجار مین و مواد منفجر نشده در دو ماه اخیر 9 کشته و 15 زخمی برجا گذاشته است.

با این وجود، این اداره موفق شده که در یک سال گذشته، 86 کیلومتر مربع زمین را از وجود مین ها و مواد منفجره پاک سازی نماید و 600 کیلومتر مربع مساحت دیگر نیز تحت کار این اداره قرار دارد.

رستم خیل می گوید که در بخش مین روبی در یک سال اخیر هیچ نهاد و یا کشور خارجی با افغانستان همکاری نکرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمار قربانیان انفجار مین در سال جاری در افغانستان

شمار قربانیان انفجار مین در سال جاری در افغانستان