مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 آبان 1401 ساعت 11:172022-10-25اقتصادي

کشت دو هکتار گیاه دارویی اسطوخودوس در فامنین


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از برنامه ریزی برای افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهرستان خبر داد و گفت: امسال دو هکتار گیاه دارویی اسطوخودوس و یک هکتار گشنیز برای نخستین بار کشت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فامنین، منصور خزایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور مصرف بهینه منابع آبی و اصلاح الگوی کشت، برنامه ریزی برای کشت گیاهان دارویی در شهرستان فامنین انجام گرفته انجام شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری دو هکتار گیاه دارویی اسطوخودوس و یک هکتار گشنیز برای نخستین بار در شهرستان کشت شده است گفت: طی سال های اخیر کشت گیاهان چند ساله نظیر زعفران به میزان 5/13 هکتار و گل محمدی به میزان 5/6 در شهرستان انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین افزود: گیاهان یک ساله نظیر سیاهدانه، زیره سبز، بابونه، گاوزبان، بادرنجبویه و کاسنی هر ساله در سطحی در حدود سه هکتار در شهرستان کشت می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح جهش تولید و ابلاغ برنامه کشت گیاهان دارویی دیم در شهرستان شناسایی و ترویج کشت گیاهان دارویی در دست پیگیری است.

خزایی افزود: با توجه به مطالعات صورت گرفته توسط کمیته تخصصی استانی، دو گیاه خاکشیر و زیره سبز برای کشت در دیم زارهای استان مناسب بوده و در صورت کاهش بارش ها در شهرست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت دو هکتار گیاه دارویی اسطوخودوس در فامنین

کشت دو هکتار گیاه دارویی اسطوخودوس در فامنین