مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 آبان 1401 ساعت 16:452022-10-25اقتصادي

مرغ گران شده ولی برای شهرنشین ها؛ نه روستاییان


گرانی مرغ و فرآورده های گوشتی سبد غذایی خانوارها را محدود کرده و سرانه مصرف گوشت ایرانیان را به سه کیلوگرم در سال رسانده است.

در حالت معمول، یک فرد بالغ باید روزانه بین 50 الی 60 گرم پروتیین دریافت کند که از طریق مصرف گوشت، حبوبات، لبنیات و سایر اقلام غذایی تامین می شود.

  اما گرانی مرغ فقط برای شهرنشین ها می باشد، با اینکه روستاییان نیز می توانند مرغ کشتار را با همان قیمت مصوب تهیه کنند، اما راه حل بهتری برای فرار از گرانی مرغ دارند.

این راه حل چیزی نیست جز پرورش طیور گوشتی در خانه ! کسانی که در روستا و یا حاشیه های شهر زندگی می کنند، معمولا فضای کافی برای نگهداری از طیور بومی مانند مرغ، بوقلمون، بلدرچین، اردک، غاز و … را دارند و با پرورش این طیور در خانه و تغذیه با مواد غذایی خانگی، نیاز خانواده به منابع گوشتی را برآورده می سازند.

    پرورش مرغ در خانه، راه حل مقابله با گرانی مرغ  بحران کم آبی و افزایش قیمت ارز، تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده نهاده های دام و طیور گذاشته و همین امر سبب افزایش قیمت گوشت مرغ و سایر فرآورده های پروتیینی شده است.

راه حل پیشنهادی جهت مقابله با این گرانی و تامین گوشت مورد نیاز خانواده با قیمت پایین تر، پرورش و نگهداری طیور گوشتی از قبیل مرغ، بوقلمون، اردک و … در خانه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرغ گران شده ولی برای شهرنشین ها؛ نه روستاییان

مرغ گران شده ولی برای شهرنشین ها؛ نه روستاییان