مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 آبان 1401 ساعت 20:402022-10-25سياسي

1870 پژوهشگر ایرانی در زمره پژوهشگران پر استناد 2 درصد برتر دنیا


به گفته رییس مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)؛ در سال 2021، تعداد 1870 پژوهشگر از بین تعداد کل 200 هزار و 409 پژوهشگر بین المللی با وابستگی سازمانی جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از اداره روابط عمومی وزارت علوم، سید احمد فاضل زاده رییس مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) گفت: در چند سال اخیر، تعدادی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد با استفاده از داده های پایگاه اسکوپوس اقدام به ایجاد پایگاه داده­ و محاسبه شاخصی به نام شاخص استنادی مرکب کردند.

فاضل زاده ادامه داد: این فهرست در کشور ما با نام فهرست دانشگاه استنفورد شناخته شده و مورد توجه رسانه ها و موسسات قرار گرفته است.

هدف این پایگاه داده، ارائه مجموعه ای از سنجه­ های استنادی استاندارد شده برای ارزیابی تاثیراستنادی دانشمندان در رشته ها و حوزه های علمی مختلف در سطح جهان است.

وی ادامه داد: شاخص استنادی مرکب، مجموعه ای از چند شاخص استنادی مجزا است که پژوهشگران دانشگاه استنفورد در مقاله سال 2016 خود معرفی و محاسبه کرده اند.

این شاخص ها مبتنی بر تعداد استنادات دریافتی مقالات دانشمندان و جایگاه های نویسندگی آنها (الگوی هم-­نویسندگی) و شاخص هرش می ­باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1870 پژوهشگر ایرانی در زمره پژوهشگران پر استناد 2 درصد برتر دنیا

1870 پژوهشگر ایرانی در زمره پژوهشگران پر استناد 2 درصد برتر دنیا