مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 آبان 1401 ساعت 08:252022-10-26پزشكي

مراجعه روزانه 30 هزار بیمار تنفسی به بیمارستان ها


معاون درمان وزارت بهداشت ضمن تشریح علل شیوع آنفلوآنزا در کشور و علائم آن، گفت: در حال حاضر روزانه 30 هزار بیمار تنفسی به صورت سرپایی به بیمارستان های کشور مراجعه می کنند و نمونه گیری ها نشان می دهد که بالای 50 درصد از این افراد به آنفلوآنزا مبتلا هستند.

- عکس آرشیوی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر سعید کریمی در گفت وگو با ایسنا، درباره ویژگی های پیک فعلی آنفلوآنزا که در کشور اوج گرفته است، گفت: در پیک فعلی آنفلوآنزا با آنفلوآنزای تیپ A، H1N1 و H3N2 مواجهیم که البته یک سوش قدیمی است و جهش جدیدی کشف نکردیم و همان سوش های قدیمی است.

علت همه گیری ناگهانی آنفلوآنزا در کشور وی افزود: علت اینکه امسال آنفلوآنزا ناگهانی همه گیرشد، به این بازمی گردد که دو تا سه سال است که به دلیل استفاده از ماسک در همه گیری کرونا، خوشبختانه آنفلوآنزا نداشتیم و در نتیجه سیستم ایمنی ما به تدریج در برابر این ویروس ها ضعیف شده و اکنون که دوباره بروز پیدا کرد و ماسک ها هم برداشته شد، یک همه گیری را ایجاد کرد.

کریمی با بیان اینکه آنفلوآنزا معمولا در افراد عادی مشکلی ایجاد نمی کند، کفت: در سنین بالا، زنان باردار، بیماران قلبی، تنفسی، دیابت های کنترل نشده و در یکسری از کودکان می تواند عوارض جدی ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراجعه روزانه 30 هزار بیمار تنفسی به بیمارستان ها

مراجعه روزانه 30 هزار بیمار تنفسی به بیمارستان ها