مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 آبان 1401 ساعت 11:502022-10-26بين الملل

نامه مشترک ایران و روسیه به شورای امنیت درباره پهپاد


یک منبع مطلع خبر داد که تهران و مسکو به طور مشترک، نامه ای به شورای امنیت داده اند که در آن بحث پهپاد ها انکار و طرح مسئله در شورای امنیت نیز غیرقانونی اعلام می شود.

- روزنامه ی جوان نوشت: یک جنگ سیاسی درباره ادعای استفاده از پهپاد های ایران در جنگ اوکراین در حال شکل گرفتن است؛ جنگ سیاسی ای که یک طرف آن ایران و روسیه اند و طرف دیگرش، امریکا و اروپا.

وزیر خارجه ایران، همکاری دفاعی ایران و روسیه را رد نکرده، ولی ادعای استفاده از پهپاد های ایرانی در جنگ اوکراین را نمی پذیرد.

در مقابل، اوکراین، امریکا و اروپا اصرار پشت اصرار که پهپاد ها ایرانی اند.

تهران به کی یف پیشنهاد کرده که برای بررسی موضوع، کمیته مشترک تشکیل شود، ولی اروپاییان مخالف تشکیل این کمیته اند و اصرار دارند که مسئله به شورای امنیت برود.

  حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه دیروز یک بار دیگر گفت که قویاً مخالف جنگ اوکراین و تسلیح هر یک از طرفین بوده ایم و لذا هیچ سلاحی را به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین نداده ایم.

امیرعبداللهیان گفته که اگر برای ما مشخص شود که روسیه از پهپاد ایرانی استفاده کرده، بی تفاوت نخواهیم بود و تأکید کرده که آمادگی داریم تیمی از نظامیان و متخصصان ایرانی و اوکراینی نشست مشترکی داشته باشند تا در مورد استفاده از پهپاد های ایرانی در جنگ او


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه مشترک ایران و روسیه به شورای امنیت درباره پهپاد

نامه مشترک ایران و روسیه به شورای امنیت درباره پهپاد