مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 آبان 1401 ساعت 17:202022-10-26اقتصادي

انتقاد سعودی ها از دستکاری قیمت نفت توسط آمریکا


وزیر انرژی عربستان می گوید ذخایر استراتژیک نفتی فقط برای استفاده در مواقع اضطراری است و نباید برای دستکاری در قیمت نفت مورد استفاده قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، عبدالعزیز بن سلمان، شاهزاده سعودی و وزیر انرژی این کشور، نسبت به استفاده از ذخایر نفت استراتژیک از سوی آمریکا برای دستکاری در قیمت نفت انتقاد کرده و هشدار داد در صورت اتمام این ذخایر شاهد تبعات جدی برای بازار خواهیم بود.

وی در کنفرانس سرمایه گذاری ریاض گفت: وظیفه من است که به جهان اعلام کنم که از دست دادن ذخایر نفتی اضطراری طی ماه های آینده بسیار دردناک خواهد بود.

این مقام سعودی تأکید کرد: ذخایر نفتی استراتژیک آمریکا برای استفاده در راستای کاهش قیمت نفت نیست بلکه باید از آن در مواقع ضروری در جهت تأمین نیاز استفاده کرد.

این اظهارات وزیر انرژی عربستان در واقع انتقاد به تصمیم جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، برای برداشت 14 میلیون بشکه دیگر از ذخایر نفتی استراتژیک این کشور است.

از ماه آوریل تا کنون دولت آمریکا 180 میلیون بشکه از این منابع برداشت کرده است.

هفته گذشته مقامات آمریکایی گفتند که نفت بیشتری از ذخایر استراتژیک آمریکا برای کاهش قیمت بنزین در این کشور برداشت خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد سعودی ها از دستکاری قیمت نفت توسط آمریکا

انتقاد سعودی ها از دستکاری قیمت نفت توسط آمریکا