مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 آبان 1401 ساعت 15:102022-10-27بين الملل

پولیتیکو: آمریکا تا دسامبر می تواند بمب هسته ای ارتقا یافته در اروپا مستقر کند


بی61، از بمب های هسته ای است که اولین بار در اوایل دهه 1960 ساخته شد و در ابتدا در آزمایش های هسته ای زیرزمینی در نوادا به نمایش درآمد.

- بی61، از بمب های هسته ای است که اولین بار در اوایل دهه 1960 ساخته شد و در ابتدا در آزمایش های هسته ای زیرزمینی در نوادا به نمایش درآمد.

طبق یک سند دیپلماتیک آمریکا و گفته های دو منبع مطلع، ایالات متحده به کار گرفتن نسخه دقیق تر از یک بمب هسته ای اصلی خود در پایگاه های ناتو در اروپا را تسریع کرده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از وب سایت پولیتیکو، این سند دیپلماتیک نشان می دهد که مقامات ایالات متحده این ماه در جریان نشستی پشت درهای بسته در بروکسل به متحدانشان در ناتو گفتند که ورود بمب گرانشی ارتقا یافته B61-12 که در ابتدا برای بهار آینده برنامه ریزی شده بود، اکنون برای دسامبر امسال برنامه ریزی شده است.

  این اقدام که شامل جایگزینی تسلیحات قدیمی با نسخه جدیدتر در انبارهای مختلف در اروپا برای استفاده بالقوه توسط بمب افکن ها و جت های جنگنده ایالات متحده و متحدان آن است، در بحبوحه تشدید تنش ها بر سر تهدیدات روسیه برای استفاده از سلاح هسته ای در اوکراین و افزایش نگرانی هایی مبنی بر اینکه غرب باید اقدامات بیشتری انجام دهد تا مسکو را از عبور از این خط باز دارد، صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پولیتیکو: آمریکا تا دسامبر می تواند بمب هسته ای ارتقا یافته در اروپا مستقر کند

پولیتیکو: آمریکا تا دسامبر می تواند بمب هسته ای ارتقا یافته در اروپا مستقر کند