مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 آبان 1401 ساعت 10:502022-10-28بين الملل

زنگ خطر فوران احتمالی بزرگ ترین آتشفشان فعال جهان


در پی افزایش تعداد زمین لرزه ها در قله آتشفشانی ماونا لوآ از 10 تا 20 مورد به 40 تا 50 مورد در روز، به ساکنان جزیره هاوایی درباره فوران گدازه های مذاب از این آتشفشان هشدار داده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از آسوشیتد پرس، مقامات هاوایی روز پنجشنبه 27 اکتبر (5 مهر) به ساکنان این جزیره هشدار دادند که بزرگ ترین آتشفشان فعال جهان به نام ماونا لوآ (Mauna Loa) که در این جزیره واقع شده است، سیگنال هایی را ارسال می کند که حکایت از فوران احتمالی آن دارد.

اگرچه فوران احتمالی قریب الوقوع نیست اما دانشمندان به دلیل کاهش فاصله زمانی زمین لرزه های به وقوع پیوسته اخیر در قله این آتشفشان در حالت آماده باش هستند.

به عقیده کارشناسان در صورت فوران این آتشفشان، تنها چند ساعت طول می کشد تا گدازه ها به نزدیک ترین خانه های منطقه به آتشفشانی برسد که آخرین بار در سال 1984 اتفاق افتاد.

تالماگ مانگو مدیر آژانس دفاع ملی هاوایی گفت: ماونا لوآ 51 درصد از خشکی جزیره هاوایی را تشکیل می دهد، بنابراین هر جایی در این 51 درصد ممکن است تحت تأثیر یک فوران احتمالی قرار گیرد.

نه برای اینکه همه را وحشت زده کنیم اما ساکنان جزیره باید بدانند که وقتی شما در دامنه های ماونا لوآ زندگی می کنید، همیشه احتمال بروز فاجعه بر اثر فوران آتشفشان و به راه افتادن گدازه های مذاب وجود د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر فوران احتمالی بزرگ ترین آتشفشان فعال جهان

زنگ خطر فوران احتمالی بزرگ ترین آتشفشان فعال جهان