مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 آبان 1401 ساعت 11:052022-10-28اجتماعي

آغاز پایش جمعیت حیات وحش در 15 منطقه خراسان جنوبی


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از آغاز پایش جمعیت حیات وحش در این استان خبر داد و گفت: در این برنامه مشارکتی گونه های شاخص پستانداران در 15 منطقه سرشماری می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، اسدالله حاتمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر سال سرشماری پستانداران در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان انجام می شود و سرشماری سال جاری طبق فرم زمان بندی توسط این اداره کل از چهارم آبان آغاز شد که حدود 2 ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در برنامه سرشماری علاوه بر برآورد جمعیت حیات وحش و مطالعه روند تغییرات جمعیتی، وضعیت سلامت حیات وحش و زیستگاه نیز بررسی می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: سرشماری پستانداران یکی از راه های پایش جمعیت حیات وحش و نرخ زاد و ولد در استان، مدیریت زیستگاه ها و برنامه ریزی برای توزیع آب و علوفه در مناطق به شمار می رود.

وی افزود: آگاهی از جمعیت و پراکندگی حیات وحش تاثیر بسزایی در نحوه حفاظت از زیستگاه ها و جلوگیری از انجام تخلفات داشته و در مدیریت جمعیت های حیات وحش، کمک شایانی به حفاظت محیط زیست می کند.

حاتمی اظهار داشت: دانشگاهیان، تشکل های مردمی، جوامع محلی، قرق بان ها، شکارچیان معتمد و مجاز، در سرشماری حیات وحش با محیط بانان و کار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز پایش جمعیت حیات وحش در 15 منطقه خراسان جنوبی

آغاز پایش جمعیت حیات وحش در 15 منطقه خراسان جنوبی