مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آبان 1401 ساعت 10:102022-10-29اقتصادي

احتکار شلغم در بندرلنگه با شیوع آنفولانزا


شیوع آنفولانزا سبب شده تا نرخ شلغم به هر کیلو تا 35 هزار تومان نیز در بندرلنگه برسد و انکار نان برخی در بیماری و گرفتاری مردم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرلنگه، شیوع آنفولانزا، نرخ شلغم را در نیز قیمت هویج در بندرلنگه 3 تا 4 برابر شد.

حال که از برخی میوه فروشان علت گرانی این صیفی که شاید تا قبل از شیوع آنفولانزا آنچنان قیمتی نداشته و مورد توجه قرار نمی گرفت را جویا شدیم، اظهار داشتند که ما این صیفی را از مبداء گران میخریم و حتی در آنجا برخی بار فروشی ها شلغم را به تنهایی به ما نمی فروشند و محصول دیگری را که بازار ندارد، روی شلغم به ما تحمیل می کنند! به گفته یکی از بارفروشان بندرلنگه، در میدان میوه و تره بار شهرهای همجوار جنوب فارس نیز شلغم کم شده و قیمت آن نیز بشدت افزایش پیدا کرده است.

در منابع مختلف آمده: شلغم منبعی غنی از فیبر، ویتامین ها از جمله ویتامین C، فولات، نیاسین و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و منیزیم است و به همین دلیل خاصیت شلغم برای سلامتی بسیار فراوان است.

از جمله خواص شلغم می توان به مواردی مانند حفظ سلامت استخوان، جلوگیری از سرطان، درمان کم خونی، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود هضم، جوان سازی پوست صورت، حفظ شادابی پوست، رفع ترک کف پا، تقویت و افزایش رشد مو، افزایش باروری در زنان، درمان سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتکار شلغم در بندرلنگه با شیوع آنفولانزا

احتکار شلغم در بندرلنگه با شیوع آنفولانزا