مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آبان 1401 ساعت 11:002022-10-29پزشكي

تقابل بیماری های فصلی و کرونا سبب کاهش مراجعات به انتقال خون شد


مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه ذخایر خون استان به 5 روز رسید، گفت: بیماری های فصلی موجب کاهش مراجعات مردم به پایگاه های انتقال خون شد.

- عبدالله محمدی فیروزجایی مدیرکل انتقال خون مازندران امروز درباره وضعیت ذخایر خونی استان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: شیوع بیماری های فصلی ازجمله سرماخوردگی، موجب شده شاهد کاهش مراجعات مردم در پایگاه های انتقال خون باشیم.

وی با اشاره به اینکه ذخایر خونی مازندران به 5 روز رسید، افزود: درست است درحال حاضر مشکلی در بحث کمبود خون و فرآورده های خونی نداریم ولی درصورت ادامه این وضعیت با مشکل مواجه می شویم.

مدیرکل انتقال خون مازندران بیان کرد: باتوجه به شرایط موجود به همه گروه های خونی به ویژه o+  نیاز داریم که لازم است حضور اهداکنندگان مستمر و پررنگ باشد.

محمدی فیروزجایی با اعلام اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی دائمی و همیشگی است، تصریح کرد: بیماران خاص و تالاسمی استان نیاز مستمر به خون و فرآورده های خونی دارند.

وی با اشاره به اینکه انتقال خون استان وظیفه تامین خون و فرآورده های خون 48 مرکز درمانی استان را برعهده دارد، گفت: از مردم نیکوکار استان می خواهیم در شرایط کنونی همانند همیشه بیماران و نیازمندان به خون را تنها نگذارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقابل بیماری های فصلی و کرونا سبب کاهش مراجعات به انتقال خون شد

تقابل بیماری های فصلی و کرونا سبب کاهش مراجعات به انتقال خون شد