مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آبان 1401 ساعت 11:502022-10-29پزشكي

همه گیری آنفلوانزا، عواقب گسترده اجتماعی و اقتصادی دارد


سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: سرعت انتشار آنفلوانزا، بسیار بالا و همه گیری آنفلوانزا، عواقب گسترده اجتماعی و اقتصادی دارد.

- محمود کریمی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ساوه با بیان اینکه سرعت انتشار آنفلوانزا، بسیار بالا و همه گیری آنفلوانزا، عواقب گسترده اجتماعی و اقتصادی دارد، اظهار کرد: بیماری آنفلوانزا، یک بیماری حاد ویروسی دستگاه تنفسی است که در موارد همه گیری، عوارض و مرگ و میر بیشتری دارد.

  وی علائم این  بیماری را تب بالای 38درجه سانتیگراد، سردرد، خستگی، بدن درد، آبریزش بینی و چشم، ناراحتی گلو و سرفه، معمولا با علایم گوارشی عنوان کرد.

کریمی راه انتقال این بیماری را تماس مستقیم وغیر مستقیم با بیماران ویا ترشحات بیماران ترشحات حلق و بینی بیماران، مخزن عفونت است و سرفه و عطسه دانست و اظهار کرد: از آنجا که آنفلوانزا، قابلیت ایجاد همه گیری وسیع را دارد، وقوع همه گیری آنفلوانزا، غیرقابل پیش بینی است.

وی با اشاره به این که واکسیناسیون علیه آنفلوانزا از عوارض شدید و مرگ و میر بیماری جلوگیری کرده و موارد بستری را تا 50 درصد کاهش می دهد، خاطر نشان کرد: این بیماری در بیماران قلبی، ریوی، کلیوی، افراد مسن و کودکان، عوارض شدید و مرگ و میر بیشتری به دنبال دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه گیری آنفلوانزا، عواقب گسترده اجتماعی و اقتصادی دارد

همه گیری آنفلوانزا، عواقب گسترده اجتماعی و اقتصادی دارد