مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آبان 1401 ساعت 12:152022-10-29سياسي

روز کوروش چه روزی است؟/ نگاهی به علت تمرکز صهیونیست ها جهت تبلیغ 7 آبان!


مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: تمام بزرگ نمایی کوروش با هدف تطهیر اشرافیت یهود انجام می شود، یعنی این ها تاریخ 8 هزار ساله ایران را یک برش می زنند و 2500 سال از آن را برجسته می کنند زیرا این مقارن با تاریخ یهود است.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس؛ در چند سال اخیر روز 7 آبان که مصادف با فتح بابل توسط کوروش و آزادسازی اشرافیت یهود توسط وی است، به روز کوروش بزرگ نامگذاری شده و عده ای در این روز در آرامگاه منسوب به او در پاسارگاد، تجمعاتی به پا می کنند.

  در همین مورد گفت وگویی با عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران داشتیم که در زیر می خوانید: فارس: لطفا در ابتدا نظرتان را در مورد فلسفه نام گذاری روز 7 آبان به اسم کوروش و وقایع تاریخی رخ داده در آن بفرمایید.

سلیمی نمین: انگلیسی ها در اواخر دوران قاجار سناریوی تاریخی را در ارتباط با تاریخ ایران آغاز کردند و هم به لحاظ آثار باستانی و هم به لحاظ مکتوبات، مقطعی از تاریخ ایران را که با تاریخ یهود پیوند می خورد را به گونه ای ساختند که بتوانند عملکرد اشرافیت یهود را در تاریخ باستان تطهیر کنند.

مقارن بودن مقطعی از تاریخ ایران با تاریخ یهود، این زمینه را ایجاد کرد که بتوانند آثاری که در ایران کشف می شود را به گونه ای معرفی کنند که این همزمانی و مقارن بودن موجب این ذه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز کوروش چه روزی است؟/ نگاهی به علت تمرکز صهیونیست ها جهت تبلیغ 7 آبان!

روز کوروش چه روزی است؟/ نگاهی به علت تمرکز صهیونیست ها جهت تبلیغ 7 آبان!