مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آبان 1401 ساعت 16:252022-10-29فرهنگي

اولین دوره رویداد نمآپارتمان در قزوین برگزار می شود


مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین گفت: رویداد نمآپارتمان در قالب یک رویداد استانی به منصه ظهور می رسد و آثار نمایشی کمیک، طنز و خنده آور در اولویت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، سید قاسم سیدقوامی اظهار کرد: نمآپارتمان یا نمایش برای آپارتمان به مفهوم نمایشی است که در آپارتمان اجرا می شود که کار خلاقانه ای است و امسال با محوریت شهر قزوین و مقوله پیشرفت به آن می پردازد.

وی افزود: در گذشته نمایش در منازل ایرانیان در قالب گونه های خیمه شب بازی، نقادی، تعزیه، نمایش های زنانه، بقال بازی و غیره اجرا می شد و این گونه ها هر کجا که حوض و تخته و سکویی بود اجرا می شد.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین تصریح کرد: در اجرای این نمایش از گریم و لباس های صحنه ای خبری نیست و نمایشگرها به دنبال این هستند که با تکیه بر هنر بازیگری و استفاده از زبان بیان و بدن بتوانند نمایشی را خلق و به بیننده ارائه دهند.

سیدقوامی عنوان کرد: نمونه های قدیمی تر این نمایش ها تحت عنوان تئاتر قهوه خانه ای در ایران شهرت داشت.

ما معتقدیم این گونه هنرهای نمایشی می تواند مردم را به هنر تئاتر نزدیک کند و با توجه به زندگی مدرن شهری ضرورت پرداختن به این شیوه های اجرایی بیش از پیش احساس می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین دوره رویداد نمآپارتمان در قزوین برگزار می شود

اولین دوره رویداد نمآپارتمان در قزوین برگزار می شود