مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آبان 1401 ساعت 16:352022-10-29اقتصادي

اختصاص 60 هزار هکتار از مزارع استان قزوین به طرح جهش تولید


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین در سال زراعی جاری در طرح جهش تولید به زیر کشت می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، حسن جلیلوند پیش از ظهر امروز در نشست طرح جهش تولید که با حضور مهدی دوست کامیان مسیول سامانه دیمزارهای کشور در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان، مدیران و کارشناسان در سالن مجموعه باغستان برگزار شد، اظهار کرد: 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین در سال زراعی جاری در طرح جهش تولید به زیر کشت می رود، از این میزان 40 هزار هکتار گندم، 7 هزار هکتار جو، 4 هزار هکتار نخود ، 6 هزار هکتار عدس، 400 هکتار دانه های روغنی، 2 هزار هکتار علوفه یک ساله دیم (ماشک، خلر، گاودانه و تریتیکاله) و گیاهان دارویی در سطح 600 هکتار است.

وی افزود: عقد قرارداد طرح جهش تولید در دیمزارها با مراکز جهاد کشاورزی و کارشناسان پهنه و ثبت در سامانه دیمزارها و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن کلیه سطوح زیر کشت طرف قرارداد طرح از مهمترین شاخص های فنی این طرح است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه زارعین بایستی این طرح را به صورت کشت مستقیم و بدون شخم و با کارنده های مستقیم انجام دهند، گفت: برای کشت محصولات در این طرح می بای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 60 هزار هکتار از مزارع استان قزوین به طرح جهش تولید

اختصاص 60 هزار هکتار از مزارع استان قزوین به طرح جهش تولید