مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 آبان 1401 ساعت 05:252022-10-30بين الملل

ژاپن با ایجاد فرماندهی مشترک ارتش خود را تقویت می کند


مقامات ژاپن قصد تقویت ارتش این کشور از طریق ایجاد یک فرماندهی مشترک برای نیروهای زمینی، هوایی و دریایی در سال 2024 را دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه های ژاپنی روز شنبه به نقل از منابع آگاه نوشتند، مقامات این کشور برنامه دارند در سال 2024 یک واحد فرماندهی واحد را برای ارتش ژاپن با هدف هماهنگی بهتر بین قوای زمینی، دریایی و هوایی و تسریع تعاملات اضطراری با ارتش آمریکا ایجاد کنند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، دولت توکیو همچنین سمت رییس این فرماندهی مشترک را که در سلسله مراتب فرماندهی، جایگاهش پایین تر از رییس ستاد مشترک ارتش ژاپن است تایید خواهد کرد.

رییس فرماندهی مشترک مستقیما به وزیر دفاع ژاپن گزارش خواهد داد.

به نوشته مطبوعات ژاپن، مقامات این کشور در راستای تشکیل این فرماندهی ابتدا لازم است قانون نیروهای دفاع شخصی ژاپن را اصلاح کنند و این مساله در اواخر سال جاری میلادی بررسی خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، ژاپن بعد از انجام اصلاحاتی قصد ایجاد یک سیستم واکنش سریع را تا سال 2027  در واکنش به افزایش نگرانی برخی کارشناسان درباره احتمال وقوع حمله به تایوان دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، یکی از اهداف اصلی ایجاد این فرماندهی قابلیت واکنش در صورت بروز یک جنگ ترکیبی است و رییس این فرماندهی مشخصا می تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژاپن با ایجاد فرماندهی مشترک ارتش خود را تقویت می کند

ژاپن با ایجاد فرماندهی مشترک ارتش خود را تقویت می کند